vrijdag 11 december 2009

Writer's block?

Ik vrees dat ik het zal moeten toegeven ... ik kamp met een writer's block. Ok, er zijn al meerdere stille periodes geweest, maar nu weet ik echt niet meer wat ik hier in godsnaam nog kan komen vertellen. Natuurlijk zit Facebook daar voor een groot stuk tussen. Facebook gaat nu eenmaal vlotter, wordt meer bekeken, lokt meer reacties uit, vergt minder typwerk, ...

Maar eigenlijk gaat alles gewoon zijn dagelijkse gangetje en is het dus wat saai om daar over te vertellen? Daan vindt het gewoonweg nog steeds leuk op school (al zal de kerstvakantie een welkome uitrustperiode worden). Thilde wordt alsmaar meer peuter; enkel die pamperkont maakt van haar toch nog dat kleine meisje, mijn kleine poppetje, maar voor de rest is daar niks baby-achtig meer aan. Madam begrijpt alles, neemt nu en dan nieuwe woordjes op, maakt alles duidelijk met de nodige gebaren en uhuhuh's!

En verder? The usual stuff die de winter met zich meebrengt zeker? Om enkele voorbeelden te geven...
De voorbije twee weken hebben we het RSV-virus ontvangen, maar ook weer buiten gebonjourd met de nodige puffers, hoestsiropen, suppo's en vickssmeersels.
Die beruchte heilige man uit Spanje is er in geslaagd mijne living om te toveren in een nòg groter speelparadijs. Gelukkig hebben we nog een vrij hoekje gevonden (lees: planten een tijdelijk andere plaats gegeven) om ook wat kerstsfeer in de living te brengen!

Wat staat er nog te gebeuren? Vooral de kerstboom omsingelen met cadeau's; al vrees ik dat die pas op het laatste moment onder de kerstboom zullen liggen, want Thilde haar handjes zullen veel te veel "kittelen" om er vanaf te blijven ;-) Alhoewel!!! Onze stoere meid is toch niet zo stoer, als ze een kerstman-pop ziet ;-) Misschien dat die kerstman-pop als een goede herder over de cadeautjes kan waken :-)?

Voor de rest gaan we gewoon genieten van de vakantiedagen, van de leuke kerstsfeer en alles eromheen! En hopen op een witte kerst!

En voor het geval mijn writer's block in de eerste dagen niet opgelost geraakt ...
PRETTIGE FEESTDAGEN!!

2 opmerkingen:

fozke zei

Zo melig zeg, snif!

Jullie ook een fijne eindejaarsperiode!!!

Weareone zei

goeie feesten ! en blijven schrijven !