vrijdag 18 december 2009

Sneeuwpret?? NOT!!

Koning Winter is in het land! En hoe???
Ja, sneeuw is leuk en mooi ... als je binnen kan blijven! Maar als je er met de auto door moet, is dat PURE HEL! Woon je dan nog eens in een gemeente waar je ofwel omhoog, ofwel omlaag moet, dan is het nog meer ellende! In normale weersomstandigheden ben ik binnen het kwartier op mijn werk ... de winterprik van gisteren heeft mij meer dan een uur doen aanschuiven, en vooral nu en dan eens doen uitschuiven! Man man, mijn hart heeft ettelijke keren wat harder gebonkt dan anders. Gelukkig heeft het zout vlug zijn werk gedaan en was de sneeuw geen sneeuw meer, maar van die vuile vieze bruine smurrie! bah! bah bah!

En oh ja, sneeuw is leuk en mooi ... als je kinderen dat ook leuk zouden vinden... Thilde vindt sneeuw voorlopig even vies en raar als zand, dus trekt ze haar beentjes vlug in als je ook maar aanstalten maakt om haar op de grond te zetten. Daan klaagt nogal rap van koude handjes, ook al heeft hij dikke warme skiwanten aan ... de macht der gewoonte zeker om vlug weer in de warmte te kunnen zitten?
Misschien dat we hen in het weekend toch eens op de slee droppen? Indien (met de nadruk op indien!) mission completed, zullen er wel fotokes volgen ... hier en/of op facebook ;-)

3 opmerkingen:

fozke zei

welke sneeuw? :p

Landie zei

sneeuw... ik kan geen sneeuw meer zien. Heb er gisterenavond 5u30 over gedaan om thuis te geraken.

Unknown zei

oh jeezes, dan kan ik nog nie klagen over mijn 1u30 ...