donderdag 20 september 2007

Twas dus echt o ow ...

Zoals beloofd een verslagje van mijn eerste lesopdracht.
Zou het een geslaagde les geweest zijn als ik daar:
1. 10 minuten met trillende stem heb staan babbelen,
2. neen sorry, afhasselen,
3. mijn slides niet voldoende duidelijk waren,
4. ik er op het einde nog ne "voilà" uitgegooid heb, zo van "nah, nuweetetook"

Kicking Dirt


En dan de feedback: "probeer rustig te blijven". Duuuhhh! makkelijker gezegd dan gedaan zenne.
De andere kregen een "wat ik WEL goed vond" te horen, ik heb dat zinneke de revue niet horen passeren :s

Next mission: binnen 2 weken een onderwijsleergesprek zien te voeren over kzouniewetenwat :s


pfff... ik heb het altijd gezegd dat lesgeven niks, maar dan ook niks voor mij is :s


11 opmerkingen:

Puitje zei

Momomomo ... optimist blijven hé, den eerste keer is nooit gemakkelijk EN doceren is zoiezo 't moeilijkste. Gebt weinig om u achter weg te steken.

Morgen moet de Kris u maar een handje helpen bij het ineensknutselen van een onderwijsleergesprek. With a little bit of help from your friends moet dat lukken.

Anoniem zei

a ja, das just. lang leve bzl!!

thanks!

Unknown zei

Hela nie opgeven hee...

De volgende keer gaat al beter gaan ;)

Frederike zei

kweet wat het is om niet gemotiveerd les te moeten geven, tegen mijn laatste stage was de motivatie ook volledig weg. En idd: doceren is dé moeilijkste manier om les te geven en het dan nog interessant te doen ook. Twas mss niet perfect, maar je hebt het toch maar gedaan eh! En elke keer gaat ietsje beter ;)

fozke zei

ela ge zult toch zeker nie de enige zijn die daar met trillende stem staat he...da komt wel, oefening baart kunst (helaas hoort daar dus effectief oefenen bij :s)

Een onderwijsleergesprek, daar kan je het al wat meer aan de anderen overlaten ;)

Succes alvast!

(volgende week donderdag mag je voor mij duimen, dan is het hier zover!!

Anoniem zei

jammer dat het tegengevallen is, maar inderdaad, als het een troost mag zijn: je groeit wel in het lesgeven... je voelt je elke keer zekerder!

maar mag ik nog eens iets vragen? (niet dat het mijn zaken zijn, maar ik ben wel nieuwsgierig) waarom een lerarenopleiding als je niet graag wil lesgeven?

Anoniem zei

Evelien, ik werk in een scholengroep, onder het statuut van leraar. Als ik ooit vastbenoemd wil worden, moet ik die opleiding volgen. Plus het feit dat ik als regentaat wordt betaald, terwijl ik licentiaat ben ;-)

Evelien zei

aha, maar je werkt dus niet als leerkracht!

interessant!

moesten ze op jullie school nog een historica nodig hebben, geef maar een gil hé (jij woont en werkt toch in W-Vl hé?)

Anoniem zei

nope, werk niet als leerkracht.
ja, ik woon en werk in West-Vlaanderen, Roeselare ;)

ben zelf ook historica ;)

Evelien zei

ist echt? wanneer (en waar) ben je afgestudeerd? ik ben afgestudeerd in Gent in 2004 (nieuwe en nieuwste)

allé jong, geschiedenis is toch het meest goddelijke vak om te geven?
als je hulp nodig hebt bij les voorbereidingen enzo, geef maar een gil hé

(je kan me hier vinden: wouterevelien.wordpress.com)

Anoniem zei

er zal ergens een @ te kort staan in je mailadres
Dan stuur ik je een mail, kwestie van hier niet in detail te gaan treden he ;)