dinsdag 18 september 2007

O ow!!!!

Het nieuwe cursusjaar is nog maar goed en wel begonnen, en ik heb het al aan mijne frak!!! Morgen moet ik mijn eerste echte lesje geven ...
Da kan gewoon niet goed komen, wetende dat:
- ik het haat om voor een groep te moeten spreken Famous 1
- ik altijd véél te rap babbel als ik nerveus ben
- ik al 4 jaar geen geschiedenisboek meer heb opengedaan
- ik toch nooit, maar dan ook nooit les wil gaan geven

Nu soit, wat moet, moet en we zullen er maar het beste van zien maken en vooral niet zien af te gaan gelijk ne gieter !!! Electric

Dus iedereen, fingers crossed! Ik zal het nodig hebben!

Verslagje volgt donderdag ...





9 opmerkingen:

Anoniem zei

Enkele tips voor wat ze waard zijn ...

- Een goeie voorbereiding is de sleutel tot succes. Voorbereiden, voorbereiden, voorbereiden, voorbereiden, voorbereiden. Zelfs de beste lesgever zakt door het ijs als hij niet zeker is van zijn stuk. De "leerlingen" ruiken het als je twijfelt over de dingen die je verkondigt.

- Waar mogelijk stukjes theorie afwisselen met oefeningen. Je kan ze dan "efkes 2 minuutjes laten voorbereiden" en ondertussen kom jij weer eventjes op adem.

- Eventueel eens thuis oefenen en jezelf filmen. Zeer confronterend maar je zal direct voor jezelf enkele werkpunten vinden.

- Geen monologen afsteken (tenzij je een goeie verteller bent) maar werken met ???? (hoe noemt dat nu weer). Ge zegt zo van "en Louis XIV kwam aan zijn naam ... is er iemand die een idee heeft hoe hij aan zijn naam kwam?"

Anoniem zei

Een onderwijsleergesprek !!! Dat is het !

Anoniem zei

Euhm, opgelegde opdracht: DOCEREN!! palaveren dus ...

Puitje zei

En ge moogt natuurlijk de wijsneus niet uithangen door te zeggen "doceren is NOT DONE". Ge kent gij toch een pedagogisch begeleider, vraagt anders een briefke ;)

Sarah zei

Veel succes vanavond!!

Evelien zei

welke cursus volg je?

Evelien zei

oh, en veel succes!
het helpt om zeker te zijn over je onderwerp...

fozke zei

ik heb heel de avond aan je gedacht!!!! Hoe is het geweest, ik ben razend benieuwd! Hier gaat de eerste opdracht ook doceren zijn, boehoe....

Anoniem zei

@ Evelien: de lerarenopleiding ;-)

@ Sofie: slecht :s